Thursday, October 3, 2013

Supplemen dan Krisis Pemulihan

Sesetengah individu akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplemen.

Ia akan kelihatan seperti penyakit baru muncul, hakikatnya ia adalah tindakbalas oleh tubuh yang sebelum ini kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan. Ia juga disebabkan oleh timbunan toksin dalam badan kita termasuk gaya hidup kurang sihat yang pernah kita amalkan. Supplemen yang diambil membantu meningkatkan sistem imun tubuh, kebolehan detoksifikasi serta pengawalan organ kita.

Bergantung pada badan seseorang tersebut, jangkamasa krisis pemulihan ini mungkin akan berhenti selepas beberapa hari. Namun bagi tubuh yang lemah akan mengambil masa yang agak lama untuk pulih. Simptom-simptom juga berbeza mengikut individu. Pening, lesu, sakit kepala, berpeluh, kencing yang keruh dan cirit-birit adalah contoh simptom.

Jadi semasa krisis pemulihan ini berlangsung, kita disarankan meminum banyak air bersih, rehat secukupnya dan menambah kuantiti sayuran dan buahan dalam diet kita.

Air bersih tersangatlah penting

Sayuran jangan dilupakan

Yang penting sekali sentiasa lah memohon pertolongan dan berdoa kepada Allah kerana sesungguhnya Dia adalah sebaik-baik penyelamat.

Anda boleh isi borang pesanan di sini untuk mendapatkan set vitamin Shaklee yang sesuai dengan anda.

Atau anda boleh SMS saya di 019-6687345 atau email kepada siti.syakira@gmail.com untuk maklumat lanjut.




Hubungi saya :
FB : Syakira RazakVitaminshop UmiBookshop Umi 
HP : 019-6687345
Email : siti.syakira@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...