Monday, November 25, 2013

Cegah Penyakit Dengan Omega 3

Omega 3 merupakan rantaian asid lemak politaktepu yang panjang (mempunyai banyak ikatan), mempunyai minyak-minyak penting untuk menjamin kesihatan tubuh. Ia hadir dalam makanan yang diambil dan tidak boleh dihasilkan secara semulajadi oleh badan kita. 

Sumber utama asid lemak ini adalah ikan. Kajian nutrisi membuktikan bahawa minyak ikan amat kaya dengan asid lemak Omega 3. Asid lemak ini juga berfungsi melindungi ikan-ikan laut dalam kerana ia mempunyai takat beku yang rendah dan membantu memanaskan ikan ketika berada di lautan yang paling sejuk. 

Asid lemak Omega 3 telah terbukti penting dalam mengurangkan serangan penyakit jantung, angin ahmar, kanser, obesiti, penentangan insulin, kencing manis, asma, artritis, kemurungan, dimentia, skizofrenia, meroyan, Alzheimer dan perlakuan hiperaktif (ADHD) di kalangan kanak-kanak.

Dua komponen utama asid lemak Omega 3 terdiri daripada minyak yang diaktifkan secara biologikal iaitu asid eicosopentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA). EPA penting dalam mengurangkan risiko penyakit kardiak dan membantu peredaran darah, manakala DHA pula penting untuk sistem saraf manusia. DHA berfungsi untuk merangsang perkembangan otak dan mata terutamanya kepada ibu mengandung dan kanak-kanak. Ia membantu meningkatkan kepintaran dan fungsi mental serta berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah dalam pembelajaran

Jadi apa kelebihan Omega Guard Shaklee jika dibandingkan dengan produk lain di luar sana? Saya tidak pasti tentang produk lain tetapi Shaklee hanya mengekstrak omega dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies) dan bukan dari hati minyak ikan, menghasilkan omega yang 3 kali lebih tumpat daripada hati minyak ikan. Penyelidikan juga telah menunjukkan ikan laut air sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi yang mana boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan. Ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB. Ianya sangat bermanfaat untuk: 
  • Mencegah penyakit saluran darah dan strok
  • Membantu tumbesaran dan perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori
  • Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru
  • Menentang kanser
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi (artritis)
  • Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.


Anda boleh isi borang pesanan di sini untuk mendapatkan Shaklee Omega Guard.

Atau anda boleh SMS kepada 019-6687345 atau email kepada siti.syakira@gmail.com untuk maklumat lanjut.


Untuk senarai harga dan produk Shaklee sila klik sini : Better Life Style   
Iklankan produk anda di sini : SOHO Directory  
Bercita-cita untuk jadi Work-At-Home-Mom? Boleh klik sini :  Akademi Bekerja Di Rumah 

Email : siti.syakira@gmail.com  

SMS : 019-6687345 
Facebook : Syakira RazakVitaminshop UmiBookshop Umi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...