Sunday, November 24, 2013

Vita-Lea : Multi-vitamin Dan Mineral Yang Pertama Dicipta Di Dunia

Saya telah dibiasakan dengan vitamin sedari kecil lagi. Multi-vitamin adalah yang paling asas yang akan ayah saya cadangkan sebagai makanan supplemen. Setelah saya kenali Shaklee, Vita-Lea telah mendapat tempat di hati saya di samping B-complex sebagai vitamin yang mesti-saya-ambil-walau-apa-pun-jadi dalam sehari. Hehehe lebih pulak, tapi itulah kebenarannya. 
Vita-Lea Shaklee merupakan multi-vitamin dan mineral yang pertama dicipta di dunia. Asalnya adalah "Vitalize-Mineral" dan disingkatkan sebutan kepada "Vita-min", dan perkataan vitamin yang disebut kini itu berasal dari Shaklee.


Peningkatan teknologi telah mengubah bentuknya dari cecair (90 tahun dahulu) kepada bentuk tablet yang dikenali sebagai Vita-Lea. Tablet Vita-Lea ini merupakan tablet multi-vitamin yang paling pantas terlarut dalam air dan juga tubuh manusia. 

Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil. Dan setiap tablet mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA.

Saya kongsikan beberapa manfaat Vita-Lea kepada tubuh badan kita : 
  • Penambahan tenaga segera : pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian. 
  • Pelengkap nutrisi : kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, dan juga mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia.
  • Keupayaan sistem reproduktif : penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar.
  • Metabolisma : sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan. 
  • Elemen penting pada sel tubuh : menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid. 
  • Melindungi organ : melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.
Terdapat juga Vita-Lea Chewable untuk kanak-kanak atau dewasa yang tidak suka menelan tablet. Anda patut mencubanya. Ianya sangat berbaloi. 
 



Anda boleh isi borang pesanan di sini untuk mendapatkan Vita-Lea Iron Formula atau Vita-Lea Chewable. 

Atau anda boleh SMS saya di 019-6687345 atau email kepada siti.syakira@gmail.com untuk maklumat lanjut.


Untuk senarai harga dan produk Shaklee sila klik sini : Better Life Style  
Iklankan produk anda di sini : SOHO Directory 
Bercita-cita untuk jadi Work-At-Home-Mom? Boleh klik sini :  Akademi Bekerja Di Rumah 

Email : siti.syakira@gmail.com 
SMS : 019-6687345
Facebook : Syakira RazakVitaminshop UmiBookshop Umi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...