Tuesday, November 19, 2013

Vivix dan Tumbuhan Polifenols: Penemuan Revolusi dalam Nutrisi Polifenol

by Syakira Razak

Minuman campuran botani Vivix, penemuan revolusi dalam nutrisi Polifenol. Apekah polifenol?

Polifenol merupakan sebatian anti-oksidan semulajadi yang biasa ditemui di dalam tumbuhan yang boleh dimakan. Sejak sedekad yang lalu, ramai yang mula mengkaji khasiat kesihatan bagi tumbuhan yang mengandungi polifenol yang bertindak sebagai anti-oksidan.

Banyak kajian saintifik dan penyelidikan klinikal menyarankan yang pengambilan diet yang tinggi dalam kandungan polifenol dalam jangka masa panjang dapat melindungi masalah kesihatan yang berkaitan penuaan.

Campuran botani apakah?

Pertama sekali adalah Anggur Muscadine. Anggur ini adalah anggur yang luar biasa. Kerana ia terkenal dengan profil yang kaya dengan polifenol unik dengan pelbagai khasiat kesihatan. Ia mengandungi polifenol yang menyeluruh seperti resveratrol dan kuersetin. Kedua bahan ini mengandungi asid elagic dan ellagitannins yang bila digabungkan dengan polifenol anggur muscadine mampu memberikan kuasa anti-oksidan yang sangat hebat. Polifenol-polifenol ini terbukti dapat merangsang anti-oksidan semulajadi tubuh bagi meningkatkan keupayaan dan ketahanan sellular di samping mampu meningkatkan fungsi, prestasi dan keberkesanan keseluruhan sellular.

Kedua nya adalah European Elderberries dan Purple Carrot. Kedua-duanya merupakan tumbuhan unik yang kaya dengan sebatian anthocyaninsnya. Anthocyaninsnya merupakan sejenis anti-oksidan yang telah dikaji secara meluas dapat menyokong kesihatan sellular dan menyekat tindakbalas tekanan biologi. Tambahan lagi, polifenol dalam kedua-dua tumbuhan ini telah terbukti dalam kajian makmal dapat meningkatkan fungsi imun, daya penglihatan serta jantung yang sihat.

Yang terakhir adalah Polyganum Cuspidatum. Ia juga dikenali sebagai Japanese Knotweed dan kaya dengan resveratrol. Ia berpotensi meningkatkan kesihatan dan kesejahteraan tubuh secara menyeluruh. Ia juga dapat memberikan kesan positif terhadap penuaan sellular serta mampu melindungi tubuh daripada masalah kesihatan yang berkaitan penuaan. Selain itu, resveratrol juga berupaya membantu dalam melindungi sel serta melindungi dan memperbaiki DNA bagi menyokong fungsi sel sihat dan melanjutkan usia. Bukan itu sahaja, resveratrol juga membantu meningkatkan tenaga yang lebih baik.

Artikel ini mungkin nampak padat dan memeningkan namun hakikatnya Vivix Shaklee telah memperbaiki dan meningkatkan taraf kehidupan ramai antara kita. Harganya tidak sebanding dengan khasiat2 yang terkandung di dalamnya. Vivix adalah asli, semulajadi dan bahan utamanya diuji secara klinikal.

Email saya di siti.syakira@gmail.com untuk mendapatkan penjimatan hebat ini sementara stok masih ada dan promosi masih berlangsung. 


Anda boleh isi borang pesanan di sini untuk mendapatkan Vivix. 
Atau anda boleh SMS saya di 019-6687345 atau email kepada siti.syakira@gmail.com untuk maklumat lanjut.  

Untuk senarai harga dan produk Shaklee klik sini : Better Life Style

Iklankan produk anda di sini : SOHO Directory
Bercita-cita untuk jadi Work-At-Home-Mom boleh klik sini :  Akademi Bekerja Di Rumah

Or just simply get in touch with me :  
SMS : 019-6687345

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...