Monday, October 28, 2013

7 Manfaat Utama Shaklee Energizing Soy Protein Kepada Tubuh Kita

Teks: Syakira Razak
Foto: Shaklee

Hari ini saya nak kongsikan 7 manfaat utama Energizing Soy Protein (ESP) daripada Shaklee kepada tubuh badan kita. Sebelum itu mari kita ketahui serba sedikit tentang protein.

Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga meransang fugsi psikologi. Maka setiap organ kita memerlukan protein. Kekurangan protein menyebabkan kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tinggi dalam badan, kehilangan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah dan hormon, dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

Setiap satu kanister ESP dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama. Kacang soya yang digunakan pula hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ia diproses pada kadar suhu yang rendah.

ESP menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia. Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Ianya sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tua dan muda. Manakala kandungan Glisemik (G.I.) yang rendah menjadikannya sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis.


7 manfaat utama ESP:
  • Awet Muda : Asid Amino penting untuk membina otot, kuku, rambt, darah, organ, kulit, gland dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.
  • Baik untuk Hormon : kacang soya adalah satu-satunyatumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. 
  • Baik untuk Prostat : Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaanyamengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas di dalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat. 
  • Kulit Remaja : Meransang pembentukan semulajadi kulit dah otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan seri kulit dan kepejalan otot, percepat sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal Tenaga : Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan.
  • Memperbaiki Pigmentasi : Memperbaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua.
  • Membaiki Memori : Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan. 
Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolesterol, tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.


Anda boleh isi borang pesanan di sini untuk mendapatkan Shaklee Energizing Soy Protein.

Atau anda boleh SMS saya di 019-6687345 atau email kepada siti.syakira@gmail.com untuk maklumat lanjut.


Hubungi saya :
FB : Syakira RazakVitaminshop UmiBookshop Umi 
HP : 019-6687345
Email : siti.syakira@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...